...Loading...
קבל מחיר הכי טוב שיש!

קורסי צלילה, טיולי צלילה,
ציוד צלילה, ציוד צילום תת מימי
קורסים לצילום תת מימי

השאירו פרטים ונחזור אליכם
עם הצעת מחיר!

שם:
טלפון:
הצעת מחיר ל:
דוא”ל:
הערות ובקשות מיוחדות:
...טוען...

Thistelgrom

כמעט 60 שנה עברו מאז טבעה כאן הספינה הבריטית, אולם המטען היקר שנשאה בעבור חיילי הוד מלכותו בצפון אפריקה עדיין כאן. שני קטרים, סוגי תחמושת שונים, משאיות, ג'יפים ועשרות אופנועים מחכים לכם למטה

ה"Thistelgrom" היא ללא ספק אחת האטרקציות הגדולות בעולם לצוללים, ככל שמדובר בספינות טבועות מתחת למים. גם מי שלא ממש מאוהב בגרוטאות ברזל, יוצא מהמים עם רצון עז לחזור לכאן שוב.
מעט היסטוריה: בשישי באוקטובר, שנת 1941, בשעה אחת וחצי בלילה, בין שאאב עלי לשאאב מחמוד,  הפציצו שני מטוסים גרמנים, שהגיעו מהאי היווני כרתים, את ה"Thistelgrom" . שניים מהטילים פגעו בחלק האחורי של הספינה, שכעבור דקות לא רבות החלה לשקוע אל מקום מנוחתה האחרון, בעומק של 30 מטר. תשעה מחיילי הצי הבריטי קיפחו את חייהם ושנים רבות לאחר מכן נהגו ספינות בריטיות, שעברו במקום, להוריד את הדגל לחצי התורן.
ספינת המשא הבריטית, שהושקה רק שנה אחת קודם לכן, מרשימה מאוד ולא רק בגלל מימדיה: 126 מטר אורכה, והיא יכלה להכיל מטען במשקל של 4,898 טונות. חלק ניכר מהמטען הזה עדיין נח בשלום במחסני הספינה ועל הסיפון שלה.
ה"Thistelgrom" יצאה מקייפטאון שבדרום אפריקה, שם העמיסה שפע של ציוד לחיילים הבריטים, שהיו באותה עת, ראשיתה של מלחמת העולם השנייה, בצפון אפריקה. הנה חלק מרשימת המצאי, שאותה תוכלו לראות מתחת למים: משאיות, ג'יפים, עשרות אופנועי בי.אס.איי, תחמושת, נושאי טנקים, שני קטרים לרכבת ואפילו מאות מגפי גומי. כולם השתמרו היטב (כולל הצמיגים בכלי הרכב ומד המיילים במשאיות), כמעט כפי שנתגלו לעיניו של ז'אק קוסטו, הצולל המיתולוגי, שחשף את הספינה לראשונה בשנת 1956. קוסטו הביא צילומים מהמקום, אולם הספינה נחשפה שנית רק בשנות התשעים, על-ידי הישראלי דודו ורד, שיצא למקום בשליחות מגזין "ים".


צוללים מגיעים לכאן בספינה משארם א-שייח' או מאורגדה, וסביר להניח שלא תהיו כאן לבד. בכל מקרה, ככל שתקדימו להגיע לכאן, כך טובים יותר הסיכויים שתהנו מצלילה משובחת יותר. בנוסף, לא תמיד הים כאן שקט ואתם גם עשויים להיתקל בזרמים חזקים, מהירכתיים לחרטום או מהחרטום לירכתיים.
בגלל גודלה של הספינה והעומק שבו היא נמצאת, מומלץ לערוך כאן שתי צלילות. כך לא רק שתוכלו לסקור היטב את שטח הספינה וסביבתה, אלא גם תראו, אם לא צפוף מדי, להקות גדולות של דגי ים פתוח, דקרים גדולים, נפוליאונים, טונות ואפילו כרישים. על הסיפון תמצאו עקרבנונים ותנינונים.


הצלילה הראשונה תהיה, כרגיל, עמוקה יותר, לעומק של 30 מטר, כאשר היעד שלכם הוא אזור הירכתיים. הספינה שלכם תעגון קרוב למרכז ה"Thistelgrom", בעומק של 12 עד 14 מטר. אתם תרדו עם החבל, באיטיות ובזהירות. תוך כדי כך תחושו בזרם, שייעלם כאשר תנחתו על הסיפון.
נצלול לאורך דופן האונייה, בצד המזרחי שלה, ונרד לתחתית האזור המופצץ, שם נראה את המשוריינים. נמשיך לכיוון המדחף. בעומק של 30 מטר ומתחתיו נראה את הדקרים גדולים.
זה הזמן להקיף את הירכתיים, ולהתחיל לעלות לאורך לאורך הסיפון, שעם השנים נאחזו בהם אלמוגים רכים וצבעוניים. כאן גם נראה את המקלעים נגד מטוסים, שבאוקטובר 41' החטיאו את המפציצים הגרמניים. מכאן נמשיך לעבר מרכז האונייה, בריחוף מעל האזור המופצץ. בדרך תראו להקות גדולות של מקרלים ואולי אף דגי טונה.


נחזור אל פני המים בעלייה איטית והדרגתית על החבל שבו ירדנו. אל תשכחו לעשות חניות דקומפרסיה. אתם חוזרים מעומק של 30 מטר. היזהרו גם מהספינות הרבות שעוברות מעליכם.
אחרי שלוש שעות של מנוחה ופינוקים בספינה, נצא לצלילה השנייה, לעומק של לא יותר מ20- מטר, כאשר היעד הפעם הוא לב ה"Thistelgrom" והחלק הקדמי שלה.
אנחנו נרד על החבל וננחת ליד הגשר של הספינה. מכאן נמשיך לכיוון החרטום, שם נמצא שני פתחים גדולים, ברוחב של כ10- עד 15 מטר, המובילים אל תוך בטן האוניה, לשתי קומות שבהן אוחסנו המשאיות והאופנועים. בחלקו האחורי של הפתח האחורי, מצדו הימני, כשמביטים לכיוון הירכתים, תוכלו להבחין במעבר לפנים האונייה מתחת לגשר, שאורכו 15 מטר. כאן כדאי מאוד להשתמש בפנס, בדרככם החוצה. מכאן תמשיכו לכיוון החרטום, ובדרך תראו את טילי הטורפדו ואת קטר הרכבת. החזרה על החבל תיעשה, כרגיל, עם חניות ביניים.
הערה חשובה: מרוב התרגשות, לא מעט צוללים מאבדים כאן את הראש וגם את בן הזוג. זה עלול להיות מסוכן, בעיקר בתוך הספינה, שאליה תיכנסו רק עם מדריך או צולל שמכיר את המקום וצלל בו בעבר.
ועוד הערה: אל תתפתו לאסוף כאן מזכרות. זה נוהג מכוער והרשויות המצריות, בצדק רב, לא ינהגו בסלחנות.