...Loading...

הערות ובקשות מיוחדות:
...טוען...

טנריף אי מטריף

שלושה ימי צלילה באי טנריף שבשרשרת האיים הקנריים, הפגישו את הכותב עם שלל ברקודות,  צלופחים, צמחייה ימית עשירה, ספינות טרופות ואפילו כמה טריגונים גדולי ממדים
מאת: דוד פילוסוף  צילומים: ארטורו טלה

כפרים ציוריים למרגלות הרים ירוקים, יערות, מטעי בננות, מצוקים גבוהים וחופי רחצה מדהימים, הם רק חלק ממגוון הנופים השונים והמשתנים שמציע האי טנריף, שהוא גם הגדול והמעניין ביותר מבין שבעת האיים הקנריים שבצפון מערב אפריקה.
חלקו הצפוני של האי לח, שופע צמחייה ירוקה והים בו גלי וסוער, ואילו חלקו הדרומי והדרום מערבי של האי צחיח וחם, ומועדף מאוד בקרב תיירים ממערב אירופה (בעיקר מבריטניה), הבאים "לתפוס" שמש. זהו גם האזור האידיאלי לספורט ימי וצלילה בשל היותו נטול רוחות וזרמים. טמפרטורת המים נעה בין c19 בחורף ל- c24 בקיץ והראות מתחת למים מגיעה ל-35 מטר - כשכך מתאפשרת חוויית צלילות בלתי נשכחת.

מרכזי הצלילה של טנריף ממוקמים בערים - Los Cristianos ו- Las Americas שבדרום עד Los Gigantes  שבדרום מערב ואני את הצלילות שלי ביצעתי דרך מרכז הצלילה Aqua Marina, ברשיון PADI, שב- Las Americas. מדובר במועדון חביב, המתוחזק כראוי ובעל ציוד צלילה חדיש. כן מקפידים במקום על הצגת תעודת צלילה ולוג בוק.
המועדון מציע לצוללים מוסמכים, אפשרות לצאת לשתי צלילות מודרכות ביום (בוקר וצהריים) באתרי הצלילה המועדפים על חברי הקבוצה.
צלילה ראשונה:
לאחר תדרוך קצר והפלגה של 20 דקות מהמרינה של Las Americas, הגענו לאתר הצלילה Roncadores Palm. צוללים לאורך חבל העוגן לעומק של 22 מטר. המים צלולים מאוד, הנוף הנגלה לעיננו הוא של סלעי גרניט גדולים, עליהם כוכבי ים וקיפודי ים רבים. כמה צוללים מהקבוצה החלו להכות על הסלעים באמצעות סכיני הצלילה. תחילה לא הבנתי במה מדובר, אך מהר מאוד התקהלו סביבנו דגים רבים שחשו למקום לזלול את המזון המהיר שקיבלו, ולצלמים שבינינו התאפשרה הזדמנות לתפוס גם כמה תמונות מוצלחות.
המשכנו לצלול לכיוון להקת דגי רונקדורס (כשמו של האתר) כסופים. כשהתקרבנו, ראינו להפתעתנו הרבה שאת להקת הדגים מלווה להקת ברקודות גדולות הממתינות להזדמנות המתאימה לאכול את דגי הרונקדורס המפגרים מאחור...

צלילה שניה:
שטנו למרחק של 500 מטרים מהמרינה של Las Americas לאתר הצלילה Water Colon Wrecks - צלילה לשברי אוניה. זורקים עוגן ויורדים לעומק של 20 מטר. באתר, שבריהן של שתי אוניות המונחות זו לצד זו. הראות מעולה וניתן היה להבחין במהרה שהאתר מהווה מושבה עשירה בדגים, בעיקר דגי Yellow Goatfish. הים הרגוע נטול הזרמים אפשר לנו לצלול בקלילות משברי אונייה אחת לשנייה כשאנו נכנסים לכל פתח אפשרי ונפגשים עם דיירי האנייה הטרופה, בעיקר צלופחים שחורים, שמיהרו להתחבא בין השברים ומדי פעם להוציא את ראשם.

צלילה שלישית:
את הצלילה האחרונה החלטנו, פה אחד, לבצע באחד מאתרי הצלילה הפופולריים ביותר בטנריף שנקרא El Aquario, הידוע כ"האקווריום" להאכלת טריגונים גדולי ממדים.
לאחר תדרוך קצר במועדון, נסענו לכיוון מעגן סירות מזרחית ל- Las Americas, שם חיכו לנו על הסירה צוללים שהצטרפו ממועדון אחר. שטנו לכיוון האתר כשרוחות דרום מזרחיות מהסהרה מרימות את הים, נתון שלא השפיע על מהלך הצלילה, כמו שחששתי בהתחלה.
ירדנו לאורך חבל העוגן לעומק של 22 מטר. על הקרקעית מונחת ספינה קטנה ומסביבה טריגוני ענק רבים שהתקרבו אלינו ללא פחד, כאילו הם עורכים עלינו חיפוש בציפייה למצוא אוכל. חוויה די משעשעת, אך מרכז הצלילה שדרכו צללתי מעדיף שלא להאכיל את הטריגונים.
אנו ממשיכים לצלול כשמרחוק אנו רואים "גן צלופחים" שמיהרו לטמון את עצמם בחול ככל שהתקרבנו לעברם.

כעבור זמן מה נוצר במקום פקק תנועה של צוללים שבאו להאכיל ולצלם את הטריגונים ואנו נאלצנו להיפרד מ"האקווריום" כשטריגונים מלווים אותנו עד לחניית הדקומפרסיה.
וכך הסתיימה לה חווית צלילות מעניינת שהותירה בי רושם רב, כמו גם רצון לחזור לשם בעתיד. איך נאמר כבר: טנריף אי מטריף!