...Loading...

הערות ובקשות מיוחדות:
...טוען...

עמוק אחרי נמו

בתור בלגי מלידה ומבטן, יצא לי לצלול לא מעט באגמים החשוכים ובמחצבות המוצפות שאופייניות לבלגיה, באתרים דוגמת Opprebais, Vodelée, Ekeren, Barrage de l'Eau d'Heure  ועוד. המשותף לכל אתרי הצלילה היפים הללו: טמפרטורת המים, הקרובה לקיפאון. למעשה, מעולם לא דמיינתי שאוכל לצלול במים טרופיים, בחום של 33 מעלות צלזיוס, במרכז בלגיה הקרה. אולם למרבה הפלא ניתן גם ניתן לצלול כך במקום אחד מיוחד – בבריכת הצלילה העמוקה ביותר בעולם – "נמו 33".

הגעתי לנמו 33 בעיצומו של יום חורפי סוער באמצע הקיץ. הבניין עצמו היה מרשים מאוד בסדר ובארגון: עובדי נמו נוסעים במכוניות מסוג "סמארט" בעלי מספר לוחית עוקב, כגון: NEM-033, NEM-022. בכניסה לבניין ניצבה לה צוללת צהובה קטנה. לאחר הכניסה לנמו, מגיעים ישר אל הקפיטריה\מסעדה, שחלונותיה הכחולים משקיפים אל תוך הבריכה. המראה בהחלט מזכיר את הנוף הנשקף מחלונות של קפטן נמו, המפקד על הנאוטילוס, למעט העובדה שבסיפור הזה, "מפלצות הים" לובשות חליפות צלילה ומחלים.

מעט מאוד ידעתי על פראנסואז הרמן, מנהלת הברכה, בטרם פגשתי אותה. ידעתי שהיא ניהלה במשך שבע שנים מועדון צלילה בשארם-א-שייח. ידעתי שהיא הייתה סקיפרית של יאכטה ושמעתי שבמהלך חייה עברו עליה הרפתקאות ימיות רבות מספור. לכן ציפיתי לפגוש אדם מאוד אסרטיבי ופיקודי, אך במציאות פגשתי את בחורה מקסימה וחמודה.

המערה עם הנטיפים

עלינו יחד לקומה השלישית, כדי להגיע לשפת בריכת השחייה, שם קיבלתי ציוד צלילה מלא. זה נחמד מאוד לקבל ציוד מלא באתר צלילה, ללא צורך להביא אותו מהבית. המקום נצץ מרוב ניקיון, כל הציוד היה חדש, מאובזר היטב ומתוחזק כהלכה. לשפת הבריכה נקשרה סירת דינגי קטנה, שנועדה ללמד צוללים חדשים כיצד מבצעים צלילה מסירה וכיצד חוזרים לתוכה לאחר מכן.

לאחר שעלינו על ציודינו, לקחה אותי פראנסואז לצלילה מודרכת בבריכה, ואט אט ירדנו בעומק עד לקרקעית, שהייתה די רחבה. פראנסואז הראתה לי את מחשב הצלילה שלה, שהראה עומק של 35 מטר. זה די מרשים, להיות בעומק כזה ולהביט בפני המים ללא בעיה, ללא גלים ועם ראות צלולה ונקייה. אמנם, לא היה אור שמש, אבל זוהר בוהק של פרוז'קטור חזק הגיע גם עד לעומק שלנו. איזו תמונה מרשימה!

לאחר הטיול ב"מעמקים", פראנסואז הובילה אותי לתוך "מערות", שבהן יכולנו להוציא את הראש אל מחוץ למים – למרות שהמערות היו בעומק של 10 מטרים. המערה הראשונה עוטרה באופן די מרשים עם נטיפים (סטלקטיטים) מצוירים על הקירות, ואילו המערה השנייה עוצבה עם חלונות עגולים של צוללת, שהראו קצת מבעלי החיים הימיים. לאחריהם הגענו למערה שלישית, ללא דקורציה עדיין. המערה השלישית הזו משמשת בעת סיום קורס צלילה, כמקום עבור החניכים והמדריכים לשתות יחדיו שמפניה ולחגוג את סיום הקורס.

צוללים בשיעור בכיתת לימוד

לאחר הצלילה הלכנו לאכול אוכל אסיאתי במסעדה שבמקום. המקום מושקע, ויש בו אווירה מעניינת וייחודית, אוכל טוב ושירות מעולה. כבר הזדמן לי לסעוד את לבבי בקפיטריות רבות, הפזורות בכל סוגי מועדוני ספורט אבל אוכל כזה טעים טרם אכלתי במקומות דומים.

במסעדה פגשתי את ג'ון בירנטס, האדם שחלם על נמו 33, והצליח גם להגשים אותו ולבנות אותו. ג'ון היה מהנדס שמאס בעבודתו והחליט יום אחד לקום, לעשות מעשה – ולהגשים חלום ישן. כיוון שבמשך שנים רבות צלילה היוותה את מרכז חייו, הוא החליט לשלב את עבודתו עם תחביבו ולבנות מרכז צלילה עם בריכת עומק להכשרת צוללים – הבריכה העמוקה בעולם. בניגוד לבריכות דומות, שנכרות כ"בור" בתוך האדמה, נמו 33 היא בריכת שחייה שנבנתה מן הקומה השלישית ומטה – דבר הרבה יותר קשה לביצוע מבחינה הנדסית. כך שכאשר אתה סועד בקפיטריה, אתה בעצם "שקוע" 7 מטרים מתחת לגובה מי הבריכה...

לאחר הארוחה, הזמינה אותי פראנסואז לצלילה נוספת. תענוג אמיתי. אין ספק שבפעם הבאה שאזדמן לבריסל היפה, לא אחמיץ את הזמנתה.

לצלול עם נמו 33:
בנמו ניתן לבצע את כל קורסי הצלילה של PADI, להשתתף לקורס Aqua Gym או לקחת את אחד מקורסי ה"לחיות טוב יותר" שמוצעים במקום. צוללים מוסמכים שמגיעים לבריסל צריכים לדאוג לעצמם לבן זוג. במידה ואין, ניתן לרדת לצלילה מודרכת עם אחד המדריכים המקומיים. יש צורך בתעודה מזהה ותעודת צולל – מכל ארגון או פדרציה רשמית. תיירים ומשנרקלים חובבים שאינם צוללים, יכולים לרדת לצלילת הכרות בבריכה, עם מדריך מקצועי כמובן. כל ציוד הצלילה ניתן במקום.

פרנסואז.בדרך למעמקי הבריכה

שעות פתיחה:
המקום פעיל בימים ב'- ו', החל משעה 12:15 בצהרים ועד 23:00 בלילה.
בצהרים : מ-12:30 ועד 13:30 יש צלילה
בערב: 3 צלילות ב- 19:00, 20:00 ו-21:00
בלילה: רק יומי רביעי, חמישי ושישי בשעה 22:00
יש להגיע שעה לפני הצלילה.
בימי שבת, ראשון וחגים, החל מהצהרים יש 8 צלילות עד 20:00 (צלילה אחרונה ב-19:00)

מחירים:
המחיר לצלילה אחת, כולל ציוד מלא (למעט מחשב צלילה) – 20 אירו.