...Loading...

...טוען...

כן אדוני הלורד

מאת: טלי ומיכאל מאירוביץ

באמצע אוקטובר האחרון נחתתי יחד עם אשתי ובני בגן עדן. כן, גן עדן.
לורד האו (גן העדן האחרון באוקיינוס הפסיפי, כך הוא מוגדר בפי המקומיים) כשעתיים טיסה צפונית מזרחית לסידני, אוסטרליה. רק לקראת סוף הטיסה, כאשר לפתע נגלה לעיניך האי במלוא הדרו, עם משטחים ירוקים והרים גבוהים, לגונה יפיפיה עם מים בצבע טורקיז, אתה מתחיל לעכל שלשם פניך מועדות.

נחתנו בשדה התעופה של האי (בשעות אחה"צ) ושם חיכו לנו תושבי האי, אוסטרלים החיים שם, עם חיוך המרוח על פניהם. חיכו שם כ-5 רכבים השייכים למקומיים, המנהלים במקום רשת בתי הארחה והרכב שלנו הוביל אותנו היישר ל-LEANDA LAI, בית הארחה מהטובים שבאי נמצא במרכזו של יער ובמקום שקט ומהמם ביופיו.

את היום למחרת התחלתי ב-7 בבוקר עם ארוחת בוקר מצויינת שהכינה לי אשתי ומיד בסיומה שמתי פעמי, בעזרת אופניים, לעבר מועדון הצלילה. לאחר רכיבה של כ-5 דקות בתוך יער על כביש חצי סלול, הגעתי לאחת הלגונות היפות ביותר שזכיתי לראות אי פעם. שם, על חוף ים בצבע טורקיז, כשמסביב הכל ירוק והלגונה תחומה על ידי שני הרים המתנשאים לכ-900 מטר, פגשתי את מדריך הצלילה טאז (TAZ). לאחר התארגנות קצרה שבה קיבלתי את כל ציוד הצלילה הדרוש, הלכנו לכיוון הסירה.

את הצלילה הראשונה בחר טאז לבצע ב- ERSCOTT'S HOLE - צלילה רדודה יחסית עומק מקסימלי של עד 12 מטרים, שגולת הכותרת בצלילה זו הינה כמות מכובדת של BLACK STING RAY. בציפיה דרוכה קפצתי למים הקרים (17-18 מעלות). הראות היתה טובה - כ-10 עד 15 מטר.
לאחר כשתי דקות צלילה ובעומק של 10 מטרים פתאם ראיתי גוש שחור ענק על הקרקעית. כשהתקרבתי נגלו לעיני שני BLACK STING RAYS מרשימים בגודלם. פשוט מדהים! המשכנו בצלילה כשסביבנו שחו הרבה פרפרונים ודגים אחרים. בהמשך ראינו עוד צמד של BLACK STING RAYS שנחו להם במין שלווה שכזו וממש לקראת סוף הצלילה ראינו שוב צמד נוסף של היצורים המרשימים הללו.

עלינו לכיוון הספינה בעזרת חבל העוגן ולאחר מנוחה קצרה וכוס תה חם הפלגנו לאתר הבא - COMMETS HOLE. באתר הזה "הובטח" לי שיהיו הרבה מאד דגים, כיוון שהשונית שם מאד עשירה ואולי, כך אמר טאז, אם יהיה מזל נראה גם כרישי שונית, או גלפגוס. לאחר ההבטחות האלה הציפיות היו בשמיים. נכנסנו למים וקיווינו שלא נתאכזב.

הצלילה היא בעומק רדוד של עד 8 מטרים. לאחר כשתי דקות צלילה כל העושר הימי נגלה לפני ואכן לא התאכזבתי. זו היתה אחת הצלילות היפות שידעתי. שונית אלמוגים יפיפיה, הרבה מאד דגי פרפרונים, BLACK STING RAY וגם כריש גלפגוס קטן (1.5 מטר) שבא לבקר. לאחר 40 דקות צלילה (שנראו כמו 5 דקות בלבד) הסתיימה הצלילה עם טעם של עוד.

בדרך חזרה בסירה המליץ טאז על אתרים נוספים, ביניהם NEDS BEACH, שם מאכילים דגים מהיד לפה, אבל זה כבר סיפור אחר.

חוף הים בצבע טורקיב ומסביב ירוק

אי לורד האו. קצת עובדות:

באי לורד האו חיים כ-300 אנשים. אין טלפונים סלולריים ותשתית הכבישים מאד לא מפותחת, מה שאומר שמרבית התנועה באי נעשית בעיקר באופניים, או ברגל. כל ציוד בסיסי החל ממזון/מים/משקאות/ריהוט וכו' מוזמן מראש מאוסטרליה.

רוחב האי: 2-3 ק"מ והאורך: 11 ק"מ. המבנה מאופיין בשני הרים גבוהים (כ-900 מטר מעל פני הים) בקצהו הדרום מזרחי.

אי לורד האו הינו שמורת טבע ייחודית במינה, הכוללת שמורת טבע ימית ושמורת טבע של ציפורים, מהיפות והנדירות בעולם.

האי נחשב לגן העדן הדרומי של האוקיינוס הפסיפי, שבתוכו שמורת האלמוגים הדרומית בעולם.

עלות החבילה להגעה לאתר: 1700$ אוסטרלי, שווה ערך ל-6000 שקל לזוג, הכולל: טיסה, לינה, הסעות משד"ת ולשד"ת וסיור חינם באי.

עלות 2 הצלילות בלבד: 150$ אוסטרליף שווה ערך לכ-500 שקל.
הצלילות מתבצעות באמצעות סירה ובהדרכת מדריך של חברת PRO-DIVE. הצלילות מתבצעות 3 פעמים ביום (בתלות במזג האוויר) ב-9,11:30,14 ויש צורך בהזמנה מראש.

מגוון הדגים גדול מאוד, כאשר בדרך כלל באזור הלגונה ניתן לראות BLACK STING RAYS, כרישי גלפגוס (1.5 -2.5 מטר) ופרפרונים רבים.

מספר אתרי הצלילה באזור הוא למעלה מ-50, הכולל את הלגונה, בקצה הדרומי והמזרחי של האי. כ-20 ק"מ דרומית מזרחית נמצא אתר הנקרא BALLS PYRAMID – אי קטן שלא מאוכלס וסביבו כ-10 אתרי צלילה שונים.